Techniczne SEO. Checklista dla najważniejszych elementów w pozycjonowaniu Comarch

Świat rynku i handlu jest nieprzewidywalny. Raz jesteś na topie, a na następny dzień możesz ponieść straty. Metodą, która pozwoli Ci zminimalizować ryzyko jest SEO. Czy wiesz, że około 70% koszyków z zakupami zostaje porzuconych przez klientów? Każdy błąd sporo kosztuje, a są one związane przede wszystkim ze strukturę strony. Jak więc wygląda poprawne pozycjonowanie comarch? Zobacz, na co zwrócić uwagę, aby nie wypaść z obiegu.

Check lista podstawowych elementów SEO

Pozycjonowanie Comarch przebiega na dwóch poziomach. Pierwszym jest struktura techniczna strony (on-site), drugim jest jej wypromowanie w sieci (off-site). Chociaż elementów, do których sięga SEO, jest niezwykle dużo, skupimy się na kilku najważniejszych:

Platforma i jej szablon

Najważniejszy jest wybór platformy. Nie dość, że musi ona spełniać Twój model sprzedażowy, powinna także mieć przyjazną formę. Całość strony musi być czytelna i łatwa w nawigacji dla klientów.

Słowa kluczowe

Musisz poznać intencje wyszukiwania swoich potencjalnych klientów, czyli hasła, które wpisują oni do wyszukiwarki. Im lepsze dopasowanie, tym większa widoczność strony i jej wyższa pozycja.

Treść i karta produktowa

Roboty wyszukiwarek przeszukują, analizują oraz udostępniają użytkownikom strony pod kątem dopasowania treści. Tym, czego szukają Twoi klienci, jest dobry content. Jego dopełnieniem jest karta produktowa, która udostępnia informacje na temat przedmiotu. Posługując się językiem korzyści, jesteś w stanie na tych polach skonkretyzować decyzję zakupową użytkownika i doprowadzić do konwersji.

Call to action

Nie zapomnij o bezpośrednich zwrotach, które przyciągają uwagę i angażują klienta. Określ swój cel i wymyśl hasło sprzedażowe dla najbardziej wymagających. Im prościej, tym lepiej, jednak bądź naturalny. 

Urządzenia mobilne

70% wyników wyświetleń na urządzeniach mobilnych to witryny e-commerce. Telefony towarzyszą nam w każdej chwili, więc warto zadbać o poprawne wyświetlanie się strony na ekranach o mniejszej rozdzielczości. 

Prędkość ładowania 

Podstawowe wskaźniki internetowe – Core Web Vitals – to jeden z czynników rankingowych dla Google. Badania wskazują, że jeśli strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, to prawdopodobnie użytkownik z niej zrezygnuje. Zadbaj więc o swoją prędkość.

SEO dla sklepów internetowych szansą na osiągnięcie sukcesu

Pozycjonowanie Comarch może wydawać się trudnym zadaniem, jednak wierz nam – przyniesie wspaniałe rezultaty. Współcześnie, nie ważne czy prowadzisz blog, stronę firmową czy witrynę e-commerce, potrzebujesz SEO. Kliknięcia, konwersje, zyski, wszystko to jest w zasięgu ręki, jeśli zaplanujesz świadomą strategię.