Wrocław to jedno z największych miast w Polsce, zajmuje 4 miejsce pośród najbardziej zaludnionych aglomeracji. Posiada ponad 630 tysięcy mieszkańców, nie licząc przyjezdnych turystów oraz studentów. Jak widać, jest to dynamicznie rozwijające się pole dla lokalnych przedsiębiorców. Jak zabrać się za pozycjonowanie Wrocław? Zadbaj o fundamenty swojej strony i zbuduj stałą społeczność odbiorców.
Lokalne pozycjonowanie Wrocław
Lokalne strategie SEO polegają na tych samych zasadach co standardowe. Tym, na co należy jednak zwrócić szczególną uwagę, jest grupa odbiorców. Lokalność jest więc ważna dla usługodawców, których działalność skupia się przede wszystkim na konsumentach związanych z danym miastem. Czy wiesz, że 46% wyszukiwań z całej sieci dotyczy lokalnych firm i sklepów? Mowa o lokalach gastronomicznych, rozrywkowych, kulturalnych, medycznych czy usługowych.
Krok pierwszy: lokalne algorytmy
Jak działa wyszukiwarka? Użytkownik sięga do przeglądarki i wpisuje zapytanie, które w danym momencie go interesuje. Owo zapytanie to słowa kluczowe, na których opierają się algorytmy Google, tworząc ranking stron odpowiadających intencji użytkownika. Zajmujące się tym algorytmy to:
- Gołąb – w szczegółowy sposób analizuje słowa i frazy kluczowe pod kątem intencji użytkowników, pobierając dane również z Google Maps z uwagi na popularność wyszukiwań „blisko mnie”,
- Opos – wykorzystuje on geolokalizację użytkownika, dzięki czemu w poszczególnych miejscach na świecie wyświetlają się różne strony internetowe mimo tego samego zapytania.
Krok drugi: optymalizacja
Pozycjonowanie Wrocław powinno odbywać się na dwóch poziomach: w obrębie technicznej struktury strony (on-site) oraz skupiając się na jej promocji w sieci (off-site). Oto najważniejsze elementy, na które musisz zwrócić uwagę:
On-site SEO
- słowa kluczowe,
- meta tagi,
- przyjazny adres URL,
- protokół http bądź https,
- mapa witryny,
- dane strukturalne,
- treść,
- multimedia,
- mobilność,
- prędkość ładowania.
Off-site SEO
Działając lokalnie, przede wszystkim stwórz wirtualną wizytówkę w panelu Google Moja Firma. Dzięki niej będziesz mieć szansę pojawić się w Mapach Google, a użytkownik otrzyma pakiet informacji dotyczących Twojego biznesu – od danych kontaktowych, po dostęp do strony WWW. Wykorzystaj również potencjał drzemiący w komentarzach, ocenach i gwiazdkach, aby wzbudzić zaufanie odbiorców. Jeśli zależy Ci na lokalnych kontaktach branżowych, wykorzystaj wizytówkę NAP.
Nie zapomnij o mocy mediów społecznościowych. Są one dodatkowym elementem link buildingu, ale również narzędziem codziennej komunikacji z użytkownikami. Tam możesz na bieżąco informować o swoich działaniach, opowiedzieć swoją historię i zachęcić do skorzystania z oferty.
Pozycjonowanie Wrocław może być prostsze, niż myślisz. Wejdź w strukturę swojego miasta i zadbaj o jego mieszkańców. Strona internetowa jest pierwszym krokiem pozwalającym na zwiększenie zysków. Do dzieła!