Chcąc nie chcąc i stając na głowie musimy dbać o pozycję w wynikach wyszukiwania. Prowadząc sklep internetowy, stoimy przed wieloma wyzwaniami, warto więc wspierać swoją strategię technikami SEO. Robić to możemy np. pozycjonować naszą działalność na konkretne regiony lub miasta. Przykładem może być strategia, która zakładać będzie pozycjonowanie stron Katowice, to z pewnością pozwoli nam dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów. Czy wiesz, że około 70% koszyków z zakupami zostaje porzuconych przez klientów? Wynika to z nieodpowiedniej struktury strony. Tutaj pojawia się następna bolączka wielu początkujących przedsiębiorców. Strategie marketingowe SEO, takie jak przytoczone pozycjonowanie stron Katowice, zakłada również działania związane z techniczną optymalizacją oraz doświadczeniem użytkownika czyli. UX. Dziś pochylimy się nad tym, jak powinno wyglądać właściwe pozycjonowanie strony sklepu internetowego. Zostańcie z nami!
Check lista podstawowych elementów SEO
Optymalizacja przebiega na dwóch poziomach. Pierwszym jest struktura techniczna strony (on-site), drugim jest jej wypromowanie w sieci (off-site). Chociaż elementów, do których sięga SEO, jest niezwykle dużo, skupimy się na kilku najważniejszych:
Platforma i jej szablon
Najważniejszy jest wybór platformy. Nie dość, że musi ona spełniać Twój model sprzedażowy, powinna także mieć przyjazną formę. Całość strony musi być czytelna i łatwa w nawigacji dla klientów.
Słowa kluczowe
Musisz poznać intencje wyszukiwania swoich potencjalnych klientów, czyli hasła, które wpisują oni do wyszukiwarki. Im lepsze dopasowanie, tym większa widoczność strony i jej wyższa pozycja. Celując w konkretną miejscowość jak w przypadku Katowic, stykamy się już z pierwszą długą frazą kluczową, którą jest pozycjonowanie stron Katowice. Konieczne będzie również znalezienie innych słów i fraz kluczowych, które pozwolą nam lepiej eksponować naszą działalność w wynikach wyszukiwania. Pamiętać jednak musimy, że słowa te muszą być ściśle powiązane z naszą działalnością.
Treść i karta produktowa
Roboty wyszukiwarek przeszukują, analizują oraz udostępniają użytkownikom strony pod kątem dopasowania treści. Tym, czego szukają Twoi klienci, jest dobry content. Jego dopełnieniem jest karta produktowa, która udostępnia informacje na temat przedmiotu. Posługując się językiem korzyści, jesteś w stanie na tych polach skonkretyzować decyzję zakupową użytkownika i doprowadzić do konwersji. Jeśli realizujesz pozycjonowanie stron Katowice, musisz wziąć pod uwagę, że treść powinna być ciekawa dla osób z regionu i miasta, które Cię interesują. Mieszkańców śląska z pewnością nie zainteresują treści powiązane z pomorzem, czy też wielkopolską.
Call to action
Nie zapomnij o bezpośrednich zwrotach, które przyciągają uwagę i angażują klienta. Określ swój cel i wymyśl hasło sprzedażowe dla najbardziej wymagających. Im prościej, tym lepiej, jednak bądź naturalny.
Urządzenia mobilne
70% wyników wyświetleń na urządzeniach mobilnych to witryny e-commerce. Telefony towarzyszą nam w każdej chwili, więc warto zadbać o poprawne wyświetlanie się strony na ekranach o mniejszej rozdzielczości.
Prędkość ładowania
Podstawowe wskaźniki internetowe – Core Web Vitals – to jeden z czynników rankingowych dla Google. Badania wskazują, że jeśli strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, to prawdopodobnie użytkownik z niej zrezygnuje. Zadbaj więc o swoją prędkość.
Pozycjonowanie sklepów internetowych szansą na osiągnięcie sukcesu
Pozycjonowanie sklepów internetowych to nie lada wyzwanie, zwłaszcza w dobie rozwijającej się konkurencji. Nie jest to jednak powód do wycofania. Usługi SEO realizowane są w celu umożliwienia początkującym zdobycia zadowalającej pozycji. Oczywiście proces jest rozłożony w czasie, nie mówimy tu jednak o latach, a o miesiącach, w przeciągu których, Twoja firma stanie się bardziej widoczna i dotrze do potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani ofertą. Daj szansę pozycjonowaniu, w obecnej sytuacji rynkowej, to naprawdę się opłaca.