Konieczność pojawiania się każdej firmy w wynikach google, czyli tam, gdzie produktów i usług szukają klienci, jest dzisiaj dla firm oczywista. Znacznie mniej oczywiste jest natomiast pytanie, jak to zrobić? Jak w czasach ogromnej konkurencji i podobnych produktów oferowanych do sprzedaży online, przebić się w google i znaleźć się w topie wyników, do których najczęściej zerkają potencjalni klienci? Odpowiedzią na to pytanie jest pozycjonowanie stron internetowych. Ten długofalowy proces, oparty na wielu wskaźnikach związanych z samym sposobem działania google, sprawia, że dzień po dniu i miesiąc po miesiącu, firma może ugruntowywać swoją pozycję w rankingu i piąć się w wynikach.
Pozycjonowanie stron internetowych jest dzisiaj w zasadzie jedyną opcją pozwalającą na naturalne przebicie się wśród konkurencji i znalezienie np. na pierwszej stronie wyników Google na dane hasło czy w pierwszej trójce. Im wyższą pozycję uda się osiągnąć firmie, tym większa jest jej szansa na to, żeby spektakularnie zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do nowych, nieznanych klientów. Warto pamiętać, że działania obejmujące pozycjonowanie stron internetowych nie są czynnościami do wykonania w pięć minut i jednorazowo, gdyby tak było, każda firma byłaby numer 1, a jak wiadomo – nie jest. Pozycjonowanie to żmudna i systematyczna praca na stroną, dzięki której jest ona lepiej postrzegana przez roboty google i bardziej widoczna.
Warto też pamiętać, że przy wyborze firmy, która wykona dla nas takie działania związane z pozycjonowanie, trzeba być bardzo ostrożnym. Nie każda agencja seo czy firma marketingowa tak naprawdę wie, jak robić pozycjonowanie, dlatego podpisanie umowy musi być poprzedzone gruntownym jej sprawdzeniem.