Jak rozwinąć firmę online: SEO i kampanie Google Ads

Współcześnie przedsiębiorstwa, które rozpoczynają swoją działalność w sieci, za cel stawiają sobie uzyskanie jak największej pozycji w rankingu wyszukiwania Google. Konkurencja nie jest jedyną przeszkodą, chociaż pierwotnie mogłoby wydawać się inaczej. Witryny internetowe posiadają wiele błędów technicznych, jeżeli ich podstawy nie zostały zbudowane przez doświadczonych specjalistów, którzy tworzenie strony rozpoczynają od audytu SEO. Dodatkiem do marketingowych poczynań firmy są wdrażane kampanie google ads.

 

O tym, dlaczego nie można lekceważyć potencjału tych dwóch marketingowych narzędzi, przeczytasz w przygotowanym przez nas wpisie. 

Czym jest SEO?

Głównym zadaniem SEO jest budowanie widoczności witryny na liście wyników wyszukiwania. W skład tej strategii wchodzi wiele zaawansowanych technik optymalizacyjnych, które umiejętnie wykorzystane okazać się mogą kluczem do sukcesu każdej marki. Oto kilka najistotniejszych metod SEO:

  • optymalizacja treści,
  • budowanie linków,
  • poprawa szybkości witryny,
  • optymalizacja nawigacji,
  • zbudowanie mobilnej wersji witryny,
  • dbałość o metadane,
  • poprawa wrażeń użytkownika,
  • tworzenie skutecznych wezwań do działania,
  • optymalizacja obrazów,
  • przygotowanie przyjaznej struktury treści.

Wyżej wymienione techniki to tylko niewielki ułamek wszystkich metod, które SEO posiada w swoim asortymencie. Odpowiednie wdrożenie ich do strategii marketingowej gwarantuje napływ nowych klientów i zwiększa szanse na osiągnięcie doskonałych wyników sprzedażowych. Warto więc zaangażować się w ten proces lub zlecić go doświadczonej firmie zewnętrznej.

Kampanie Google Ads – jak zwiększyć widoczność w Internecie?

Promowanie marki w sieci internetowej to jedna z bardziej efektywnych praktyk, wykorzystywanych przez przedsiębiorców. Atutem jest fakt, że można ją poddać pomiarom, dopasować do aktualnych potrzeb i sprecyzować przeznaczone na nią koszty. Formą reklamy, która cieszy się dużą popularność wśród internautów jest Google Ads. To nic innego jak płatny rodzaj promocji, który pojawia się w wyszukiwarce Google. 

Kampanie google ads oferują możliwość pojawienia się w różnych miejscach sieci – w aplikacjach, na witrynach partnerskich Google czy w kanale YouTube. Warto uwzględnić elementy, bez których strategia Google Ads nie miałaby racji bytu. Mamy na myśli tutaj: 

 

  • frazy kluczowe;
  • wyboru formy reklamy;
  • uwzględnienia budżetu; 
  • okresu obowiązywania kampanii; 
  • liczby kliknięć; 
  • tempa strony; 
  • rodzaju platformy, na której kampanie google ads są udostępniane; 
  • potrzebnych modyfikacji. 

 

Połącz SEO z kampaniami Google Ads 

Skupienie się na działaniach z zakresu optymalizacji to dobra metoda promowania przedsiębiorstwa w sieci. Możesz też skoncentrować się na wdrażaniu marketingowych praktyk samodzielnie, ale nie ma sensu ryzykować. Właśnie dlatego, warto podjąć współpracę z agencją marketingową, która pomoże Ci z SEO oraz postawi na sprawdzone kampanie google ads